Vi sammanfattar året som gått

I mars 2016 lanserade vi Minatjänster.se med syftet att göra det enklare för konsumenter att hantera sina återkommande betalningar. Sedan dess har bolaget växt i raketfart, och vi är idag Sveriges populäraste app för att hantera återkommande betalningar. I den här artikeln sammanfattar vi vad som hänt under det senaste året.

Den 3 mars 2016 sjösatte vi den första versionen av Minatjänster.se. Då kunde användare för första gången använda BankID för att få koll på och hantera sina återkommande betalningar. Idag, ett år senare, har mycket hänt.

50 000 nya användare

Insikten som ligger till grund för Mina Tjänster är att många upplever återkommande betalningar som ett nödvändigt ont. Att hålla koll på sina abonnemang, prenumerationer, försäkringar och medlemskap känns ofta tidskrävande och krångligt.

När vi analyserar våra användarsiffror kan vi konstatera att många delar vår insikt. Vår app för Android och iOS fick mer än 50 000 downloads under 2016, och reaktionerna från användarna har varit mycket positiva. Av fler än tusen omdömen har vi i genomsnitt fått 4.7 av 5 i betyg – något som får oss att känna att vi är på rätt väg.

15 miljoner kronor i besparingar

En av Mina Tjänsters mest uppskattade funktioner är att säga upp oönskade abonnemang och prenumerationer med endast några knapptryckningar. När vi analyserar vilka tjänster oftast sägs upp via appen kan vi se att det handlar om företag som gjort det medvetet krångligt att avsluta ett abonnemang. Mina Tjänster är principiellt mot inlåsningseffekter, och är mer än glada när vi kan erbjuda en lösning på konsumenters problem.

Under året har vi hjälpt fler än 10 000 användare att snabbt och enkelt säga upp onödiga utgifter. Totalt har vi sparat in mer än 15 miljoner kronor åt våra användare genom att både eliminera onödiga utgifter och förbättra existerande abonnemang.

Från 5 till 15 anställda

För att kunna möta våra högt ställda mål har vi anställt 10 nya medarbetare, och således gått från 5 till 15 personer på kontoret. Vi satsar med andra ord mycket på att göra appen bättre. Under 2017 kommer vi att släppa flera nya funktioner som syftar till att ge användarna ännu mer kontroll och makt över sina återkommande betalningar.

Som användare har du alltså mycket spännande att se fram emot, och vi lovar att hålla dig uppdaterad.

Minatjänster.se är succéverktyget som hanterar dina abonnemang – snabbt, enkelt och helt automatiskt.

SKAPA KONTO GRATIS