Mina Tjänster är hetare än någonsin. I december passerade appen 170 000 användare efter bara 18 månader. Hur kommer det sig att appen har blivit så populär?

Mina Tjänster lanserades sommaren 2016, och efter bara 18 månader har appen seglat upp på topplistorna över de mest nedladdade ekonomiapparna i Sverige.

Metro publierade nyligen en artikel där Mina Tjänster rankas som en av de bästa ekonomiapparna i Sverige.

Hur kommer det sig att appen har blivit så populär på så kort tid? I det här inlägget förklarar vi vilka nya värden appen skapar, och varför den är så omtyckt bland användarna.

Läs också: Så blev Mina Tjänster en av Sveriges hetaste startups

Ny teknologi sparar tid och håller koll

Mina Tjänster är en kostnadsfri app som använder ny teknologi för göra det lättare för dig att hålla koll på dina abonnemangskostnader.

Med hjälp av Mobilt BankID synkar Mina Tjänster automatiskt med din bank, och kan på bara några sekunder visa alla dina abonnemang i en tydlig översikt.

Appen håller sedan koll på dina abonnemang, och meddelar dig via notiser om nya eller förändrade abonnemangskostnader.

Genom att använda Mina Tjänster slipper du logga in på din internetbank för att göra en sammanställning av dina abonnemangskostnader. Dessutom ser du direkt ifall du betalar för något du inte använder.

Avsluta abonnemang med ett klick

Från översikten kan du enkelt hantera alla dina abonnemang. Du kan exempelvis säga upp ett abonnemang på bara några sekunder genom att klicka på “säg upp”-knappen och skriva under med Mobilt BankID.

Appen tar hand om uppsägningen och meddelar dig med en notis när ditt abonnemang är uppsagt. På så vis slipper du slösa tid och energi på att ringa eller maila företag för att avsluta abonnemang och prenumerationer.

Läs också: Betalar du för dyra abonnemang – utan att veta om det?

Appen sänker dina räkningar

En annan smidig funktion är att du enkelt kan byta till mer prisvärda abonnemang – såsom elavtal, bredband och mobilabonnemang.

Genom att svara på några snabba frågor förstår appen vilka behov du har och kan ge dig rekommendationer på de bästa alternativen för just dig. Om du gillar förslagen kan du enkelt beställa dem med ett klick, och sedan låta Mina Tjänster ta hand om leverantörsbytet.

Genom att använda Mina Tjänster för att byta abonnemang slipper du hålla koll på marknadens olika alternativ, och du slipper huvudvärken som kommer med att teckna nytt och säga upp det gamla.

Om du inte redan använder Mina Tjänster så hittar du appen i AppStore, Google Play eller i Swedbanks app under namnet Abonnemangshjälpen.

 

Ladda ned Mina Tjänster

Ladda ner Mina Tjänster på App Store  Ladda ner Mina Tjänster på Google Play